PALMA365: EL PROJECTE

Cada any, gairebé 5 milions de turistes visiten Palma, atrets per una ciutat cosmopolita, mescla de cultures mil·lenàries i amb un clima envejable; factors, entre d'altres, que la converteixen en un lloc únic. Però quines són aquestes vivències que fan de la nostra ciutat un lloc especial al qual tornar?

La Fundació Turisme Palma de Mallorca 365 i l'Ajuntament de Palma varen posar en marxa a finals de 2015 el I Concurs Fotogràfic Palma 365. El projecte va néixer amb l'objectiu de captar imatges que mostrassin la Palma més autèntica i real a través d'instantànies que complissin uns requisits mínims de qualitat a nivell tècnic, i que sobretot parlassin d'aquesta ciutat que estimam i que és un dels millors llocs del món per a viure i del qual gaudir. Volíem captar totes aquestes petites visions particulars, les petites històries dels que hi vivim o dels que ens visiten, i que fan d'aquesta ciutat un lloc gran i bell. En definitiva, mostrar Palma i compartir-la amb la resta del món des d'aquest punt de vista més subjectiu i personal.  

Aquesta iniciativa, articulada a través del concurs que va tenir dos mesos de durada, va comptar amb el suport d'una xarxa de Instagramers de reconegut prestigi i qualitat en la seva obra. Es varen seleccionar deu joves professionals i aficionats a la fotografia, que es varen convertir en els ambaixadors del Concurs Palma 365 i, per tant, de la nostra ciutat.  

El resultat de tot aquest projecte, al qual tenim previst donar continuïtat al llarg de 2017, es presenta en aquest web en forma d'imatges, experiències i sensacions: 571 participants i més de 1.990 fotos,organitzades en 5 categories diferents (Gastronomia, Esports, Cultura, Compres, Viu Palma), que resumeixen no tan sols el viure sinó el sentir dels que l'habitam i l'estimam.

LES CATEGORIES

CULTURA

La “Passió per la cultura de Palma” es reflecteix en els seus monuments històrics, des de la Seu –joia de la corona de les Balears– fins al castell de Bellver, passant pel palau de l'Almudaina, com també per les seves galeries d’art, plenes de talent.   També vivim cultura quan passejam pel laberint de carrers del centre històric de la ciutat, abarrotat d’exemples d’arquitectura típica tradicional, o quan gaudim en algun dels múltiples concerts de tots els estils musicals, visitam museus com Es Baluard o assistim a festes i tradicions populars.   Tot això, i molt més, és el que cap en una foto de la cultura de Palma.


ESPORTS

La primera i més accessible parada per a molts amants de l’esport és el carril per a bicicletes i patinadors, que s’estén al llarg de la badia de Palma i pel centre de la ciutat. També és el lloc perfecte per a passejar-hi i gaudir de l’alba i del capvespre al costat de la Mediterrània.   Les aigües costaneres de Palma no es redueixen només a la pràctica de la vela, esport estrella de la temporada alta a la ciutat. Durant tot l’any és habitual veure com surfistes i windsurfistes, com també bussejadors, gaudeixen del bon clima de Palma. Els amants dels esports aquàtics van a les cinc platges de la ciutat per a viure la seva passió.   Però no només a la mar i sobre les dues rodes es viu la “Passió per l’esport” de Palma. La ciutat, durant totes les estacions, s’omple de runners que van a les diferents carreres i a les maratons que s’organitzen durant tot l’any. Sens dubte, la més important és la Palma Marathon, que té lloc a l’octubre.   Aquesta passió per l’esport, com veis, s’estén des de la mar i a través de tota la ciutat. El recorregut final, el trobam en els lluents llums de l’estadi de futbol del Reial Club Esportiu Mallorca, que acull partits els caps de setmana alterns entre setembre i març.   Tot això i molt més és el que cap en una foto d’Esports a Palma.


GASTRONOMIA

La “Passió per la gastronomia” de Palma condueix els nostres visitants per una ruta culinària de la ciutat, des dels petits bars de tapes als restaurants de cuina d’autor i més elaborada.   Cada any, la ciutat acull l’esdeveniment gastronòmic Tapalma, amb diverses rutes que connecten els restaurants participants, i que donen als visitants una excusa ideal per a gaudir d’una passejada que conjuga turisme i gastronomia.   Això no obstant, el concepte de “turisme gastronòmic” no es limita tan sols a aquest esdeveniment. Al voltant de 12 bars del centre històric de Palma componen la “Ruta Martiana”, una ruta de tapes que té lloc tots els dimarts i en la qual tapes i beguda no costen més de 2 €.   Llonguets al sol d’hivern, l’ambient jove i animat dels mercats municipals... Tot això i molt més és el que cap en una foto de la gastronomia de Palma.


COMPRES

La “Passió per les compres” de Palma ens du a explorar les petites botigues independents ubicades en molts dels carrers del nucli antic de Palma. Tot s’hi troba, des de roba dissenyada i produïda localment, al costat de les principals marques de Mallorca, o els grans magatzems i centres comercials de bandera.   Compra de producte local en algun dels mercats municipals de la ciutat, l’ambient de les principals artèries comercials... Tot això i molt més és el que cap en una foto de compres a Palma.


¡VIU PALMA!

Aquesta és una categoria diferent, que pretén animar els participants a fer un pas endavant. Són molts els motius per a visitar la ciutat, d’aquí que “Viu Palma” signifiqui fer fotos que mostrin experiències, situacions i moments que resumeixin l’estil de vida de la capital de les Illes Balears.   Fotografies que transmetin una història, una anècdota, una experiència, allò que apassiona i diverteix de la ciutat... Tot això i molt més en el que cap en una foto a través de la qual viure Palma.

ELS AMBAIXADORS

Totes les destinacions que es valoren tenen el seu propi ambaixador. Palma no té un, sinó 10!   Coneix-los a tots.

Ambaixadors 2016

ELS ORGANITZADORS

Palma avança amb pas ferm en el seu objectiu d'afermar-se com a destinació urbana de referència els 365 dies de l'any.

Per això va néixer la Fundació Turisme Palma de Mallorca 365 (FTPM365), l'organisme responsable de la promoció exterior de la ciutat i que cerca convertir la capital de Mallorca en una destinació turística d'interès internacional durant tots els mesos de l'any.  

Una de les tasques de l’FTPM365 és elaborar i difondre material promocional de la ciutat i dels serveis que ofereix com a destinació turística, amb la finalitat última d'atreure-hi nous visitants. Aquest material es recolza, bàsicament, en imatges i fotografies de la ciutat que s'inseriran en cartells, fullets i altres creativitats gràfiques.  

La peculiaritat, aquest cop, és que l’FTPM365 va voler que fossin els mateixos ciutadans de Palma o els que ens haguessin visitat durant les seves vacances els que mostrassin la ciutat que varen viure dia a dia. Fotos de persones per a persones; fotos de ciutadans i visitants per a futurs viatgers.  

Aquest I Concurs Fotogràfic Oficial Palma365, que va organitzar la Fundació Turisme Palma de Mallorca 365 amb l'ajuda dels seus patrons i col·laboradors, en va ser un exemple.

texto cookies